Gjennomgående billettering

Informasjon til reisende med NW182 Telemarkekspressen og NW180 Haukeliekspressen i kombinasjon med lokalruter i Vest-Telemark.

Gjennomgående billettering:

Fra 1. juli 2019 vil ikke Telemark Bilruter drifte lokalbusser i Vest-Telemark. Ny operatør er Vy. Fra denne datoen vil er det ike mulig å kjøpe gjennomgående billett mellom våre ekspressbussar og lokalbussane i Telemark. Kundene vil fortsatt kunne reise med ekspressbuss som har forbindelse til lokalbusser, men må kjøpe billett for både ekspress og lokalbuss.

Eksempel på strekninger der det tidligere var mulig å kjøpe gjennomgående billett:
• Ekspressbuss til Seljord og lokalbuss videre til Kviteseid- Vrådal- Fyresdal /Nissedal-Treungen og motsatt veg.
• Ekspressbuss til Åmot og lokalbuss videre til Dalen/Haukeli/Rauland-Rjukan og motsatt veg.

Vi anbefaler kundene våre å gjøre følgende:
• Hvis du reiser en strekning der våre ekspressbusser går, så søk reise og kjøp billett på www.nor-way.no eller på bussen.
• Hvis du reiser en strekning der du må benytte både lokalbuss og vår ekspressbuss så bruk nasjonal reiseplanlegger www.en-tur.no for å se reisestrekningene, og gå så inn på www.nor-way.no og kjøp billett for strekningen du reiser med ekspressbussene våre. Billett til lokalbuss kan blant annet kjøpes på bussen.

Ny operatør for lokalruter i Vest-Telemark og Bø fra 1. juli 2019:

Vy er ny operatør og telefon nummer til kundeservice er: 40705070. Det er Telemark Fylkeskommune som er ansvarleg for planlegging og drift av lokalbusser i Telemark, og informasjon om lokalruter finner du på deres nettside www.farte.no eller ved å sende e-post til farte@t-fk.no